Skip to content
ЗУОВ Админ
ЗУОВ администрација
Званични сајт ЗУОВ-а
info@zuov.gov.rs
ПРАЋЕЊЕ ПРИМЕНЕ ОДОБРЕНИХ УЏБЕНИКА
Лични подаци
Ваше име и презиме
(Обавезан унос)
Име
Презиме
Ваш имејл
(Обавезан унос)
Имејл користимо да бисмо Вам проследили копију унетих података.
Унесите имејл
Поново унесите имејл (потврда тачности уноса)
Пол
(Обавезан унос)
женски
мушки
Године радног стажа
(Обавезан унос)
Године радног стажа које сте остварили у образовним и васпитним установама.
изаберите
0-2
3-7
8-15
16-25
26-35
36 и више
Последњи завршени ниво образовања
(Обавезан унос)
изаберите
средњи
виши
високи
мастер
специјализација
магистратура
докторат
Шифра радног места
(Обавезан унос)
изаберите
1001 - наставник разредне наставе
1002 - наставник предметне наставе – основна школа
1003 - наставник предметне наставе – гимназија
1004 - наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
1005 - наставник стручних предмета – средња стручна школа
1006 - наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
1007 - наставник у школи за образовање одраслих
1008 - наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
1009 - наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
1010 - наставник изборних и факултативних предмета
1011 - васпитач у предшколској установи
1012 - медицинска сестра – васпитач
1013 - васпитач у дому ученика
1014 - стручни сарaдник у предшколској установи
1015 - стручни сарадник у школи
1016 - сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
1017 - директор/помоћник директора
1018 - остало
У пољу ШИФРА РАДНОГ МЕСТА унели сте 1018 ОСТАЛО - напишите ваше занимање
(Обавезан унос)
Врста установе у којој радите
(Обавезан унос)
изаберите
Предшколска установа
Основна школа
Гимназија
Средња стручна школа
Специјална школа
Основна музичка и балетска школа
Средња музичка и балетска школа
Функционално образовање одраслих
Дом ученика
Остало
У пољу ВРСТА УСТАНОВЕ У КОЈОЈ РАДИТЕ унели сте ОСТАЛО. Напишите врсту установе у којој радите
(Обавезан унос)
Назив установе у којој радите
(Обавезан унос)
Место/седиште установе у којој радите
(Обавезан унос)
Школска управа
(Обавезан унос)
Установа је
(Обавезан унос)
НАПОМЕНА:
Јавна установа је свака установа чији је оснивач Република Србија, аутономна покрајина или јединица локалне самоуправе
Приватна установа је свака установа чији је оснивач друго домаће и страно правно или физичко лице
изаберите
јавна
приватна
Подаци о уџбенику
Молимо Вас да приликом попуњавања упитника испред себе имате примерак уџбеника о коме се изјашњавате. То ће Вам помоћи да се подсетите детаља који могу бити важни за овај упитник.
Уџбеник се користи у
(Обавезан унос)
изаберите
Основној школи
Гимназији
Средњој стручној школи
Специјалној школи
Основној музичкој или балетској школи
Средњој музичкој или балетској школи
Функционалном образовању одраслих
Разред у ком се користи уџбеник
(Обавезан унос)
основна школа / специјална школа / функционално образовање одраслих
изаберите
1. разред
2. разред
3. разред
4. разред
5. разред
6. разред
7. разред
8. разред
Разред у ком се користи уџбеник
(Обавезан унос)
гимназија / средња стручна школа
изаберите
1. разред
2. разред
3. разред
4. разред
Разред у ком се користи уџбеник
(Обавезан унос)
основна музичка и балетска школа / средња музичка и балетска школа
изаберите
1. разред
2. разред
3. разред
4. разред
5. разред
6. разред
Назив предмета
(Обавезан унос)
Назив уџбеника
(Обавезан унос)
Аутори уџбеника
(Обавезан унос)
Издавач уџбеника
(Обавезан унос)
Анализа уџбеника
У наставку се налази низ тврдњи на основу којих ћете моћи да изразите своје мишљење о уџбенику чију примену у пракси процењујете. Молимо Вас да пажљиво прочитате тврдње. Добијени одговори помоћи ће да увидимо снаге и слабости и унапредимо постојећи систем осигурања квалитета уџбеника.
1. 1. Да ли сматрате да садржаји уџбеника одговарају дефинисаним исходима програма наставе и учења?
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
1.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор.
(Обавезан унос)
2. Да ли сматрате да је обим садржаја уџбеника одговарајући (у односу на програм наставе и учења)?
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
2.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор.
(Обавезан унос)
3. Да ли сматрате да у уџбенику постоје материјалне грешке?
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
3.1. Одговорили сте са ДА. Образложите свој одговор.
(Обавезан унос)
4. Да ли сматрате да се у уџбенику прави одговарајућа веза са другим предметима?
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
4.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор.
(Обавезан унос)
5. Да ли сматрате да су садржаји уџбеника примерени узрасту ученика?
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
5.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор.
(Обавезан унос)
6. Да ли сматрате да су садржаји уџбеника примерени предзнању ученика?
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
6.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор.
(Обавезан унос)
7. Да ли сматрате да да уџбеник подстиче интересовање за предмет, односно наставну област?
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
7.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор.
(Обавезан унос)
8. Да ли сматрате да да уџбеник мотивише и подржава самостално учење?
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
8.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор.
(Обавезан унос)
9. Да ли сматрате да су садржаји уџбеника у складу са циљевима образовања и васпитања који су прописани Законом о основама система образовања и васпитања?
(Обавезан унос)
Дефинисани циљеви образовања и васпитања су:
1) обезбеђивање добробити и подршка целовитом развоју детета, ученика и одраслог;
2) обезбеђивање подстицајног и безбедног окружења за целовити развој детета, ученика и одраслог, развијање ненасилног понашања и успостављање нулте толеранције према насиљу;
3) шири обухват деце предшколским васпитањем и образовањем и свеобухватна укљученост ученика у систем образовања и васпитања;
4) развијање и практиковање здравих животних стилова, свести о важности сопственог здравља и безбедности, потребе неговања и развоја физичких способности;
5) развијање свести о значају одрживог развоја, заштите и очувања природе и животне средине и еколошке етике, заштите и добробити животиња;
6) континуирано унапређивање квалитета процеса и исхода образовања и васпитања заснованог на провереним научним сазнањима и образовној пракси;
7) развијање компетенција за сналажење и активно учешће у савременом друштву које се мења;
8) пун интелектуални, емоционални, социјални, морални и физички развој сваког детета, ученика и одраслог, у складу са његовим узрастом, развојним потребама и интересовањима;
9) развијање кључних компетенција за целоживотно учење, међупредметних компетенција и стручних компетенција у складу са захтевима занимања, потребама тржишта рада и развојем савремене науке и технологије;
10) развој свести о себи, стваралачких способности, критичког мишљења, мотивације за учење, способности за тимски рад, способности самовредновања, самоиницијативе и изражавања свог мишљења;
11) оспособљавање за доношење ваљаних одлука о избору даљег образовања и занимања, сопственог развоја и будућег живота;
12) развијање позитивних људских вредности;
13) развијање осећања солидарности, разумевања и конструктивне сарадње са другима и неговање другарства и пријатељства;
14) развијање компетенција за разумевање и поштовање права детета, људских права, грађанских слобода и способности за живот у демократски уређеном и праведном друштву;
15) развој и поштовање расне, националне, културне, језичке, верске, родне, полне и узрасне равноправности, толеранције и уважавање различитости;
16) развијање личног и националног идентитета, развијање свести и осећања припадности Републици Србији, поштовање и неговање српског језика и матерњег језика, традиције и културе српског народа и националних мањина, развијање интеркултуралности, поштовање и очување националне и светске културне баштине;
17) повећање ефикасности употребе свих ресурса образовања и васпитања, завршавање образовања и васпитања у предвиђеном року са минималним продужетком трајања и смањеним напуштањем школовања;
18) повећање ефикасности образовања и васпитања и унапређивање образовног нивоа становништва Републике Србије као државе засноване на знању.
ДА
НЕ
9.1. У претходном питању одабрали сте одговор НЕ. На листи испод означите са којим циљевима садржаји уџбеника нису у складу.
1) обезбеђивање добробити и подршка целовитом развоју детета, ученика и одраслог;
2) обезбеђивање подстицајног и безбедног окружења за целовити развој детета, ученика и одраслог, развијање ненасилног понашања и успостављање нулте толеранције према насиљу;
3) шири обухват деце предшколским васпитањем и образовањем и свеобухватна укљученост ученика у систем образовања и васпитања;
4) развијање и практиковање здравих животних стилова, свести о важности сопственог здравља и безбедности, потребе неговања и развоја физичких способности;
5) развијање свести о значају одрживог развоја, заштите и очувања природе и животне средине и еколошке етике, заштите и добробити животиња;
6) континуирано унапређивање квалитета процеса и исхода образовања и васпитања заснованог на провереним научним сазнањима и образовној пракси;
7) развијање компетенција за сналажење и активно учешће у савременом друштву које се мења;
8) пун интелектуални, емоционални, социјални, морални и физички развој сваког детета, ученика и одраслог, у складу са његовим узрастом, развојним потребама и интересовањима;
9) развијање кључних компетенција за целоживотно учење, међупредметних компетенција и стручних компетенција у складу са захтевима занимања, потребама тржишта рада и развојем савремене науке и технологије;
10) развој свести о себи, стваралачких способности, критичког мишљења, мотивације за учење, способности за тимски рад, способности самовредновања, самоиницијативе и изражавања свог мишљења;
11) оспособљавање за доношење ваљаних одлука о избору даљег образовања и занимања, сопственог развоја и будућег живота;
12) развијање позитивних људских вредности;
13) развијање осећања солидарности, разумевања и конструктивне сарадње са другима и неговање другарства и пријатељства;
14) развијање компетенција за разумевање и поштовање права детета, људских права, грађанских слобода и способности за живот у демократски уређеном и праведном друштву;
15) развој и поштовање расне, националне, културне, језичке, верске, родне, полне и узрасне равноправности, толеранције и уважавање различитости;
16) развијање личног и националног идентитета, развијање свести и осећања припадности Републици Србији, поштовање и неговање српског језика и матерњег језика, традиције и културе српског народа и националних мањина, развијање интеркултуралности, поштовање и очување националне и светске културне баштине;
17) повећање ефикасности употребе свих ресурса образовања и васпитања, завршавање образовања и васпитања у предвиђеном року са минималним продужетком трајања и смањеним напуштањем школовања;
18) повећање ефикасности образовања и васпитања и унапређивање образовног нивоа становништва Републике Србије као државе засноване на знању.
9.2. Образложите Ваш одговор на питање 9.1.
(Обавезан унос)
10. Да ли сматрате да су питања, задаци и налози логично повезани са садржајем и јасно формулисани?
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
10.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор.
(Обавезан унос)
11. Да ли сматрате да су питања, задаци и налози различити по сложености и функцији?
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
11.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор.
(Обавезан унос)
12. Да ли сматрате да питања, задаци и налози подстичу примену наученог?
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
12.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор.
(Обавезан унос)
13. Да ли сматрате да су ликовно-графичка средства у уџбенику функционална?
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
13.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор.
(Обавезан унос)
Оцена
1. Којом оценом бисте оценили уџбеник који користите?
(Обавезан унос)
1 је најнижа, а 5 највиша оцена.
изаберите оцену
оцена 1
оцена 2
оцена 3
оцена 4
оцена 5
1.1. Образложите оцену:
(Обавезан унос)
2. У којој мери је потребно променити постојећи уџбеник?
(Обавезан унос)
Вредност 0 означава да нису потребне промене, док 10 значи да је потребна значајна ревизија.
изаберите вредност
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2.1. Образложите избор:
(Обавезан унос)
Да ли имате конкретне предлоге за промене у уџбенику?
Који су разлози за предложене промене? Шта се постиже са том изменом?
Да можете самостално да одлучујете, да ли бисте поново одабрали овај уџбеник? Изаберите један одговор
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
У претходном питању сте изабрали одговор НЕ. Који бисте уџбеник користили уместо уџбеника који је тренутно у употреби?
(Обавезан унос)
Уколико постоји нешто што Вас нисмо питали, а мислите да је важно да буде у овом упитнику, наведите шта је то и образложите.
Кликом на дугме "Пошаљи податке ЗУОВ-у" проследићете унете податке Заводу за унапређивање образовања и васпитања.
Уколико нисте завршили попуњавање упитника и желите да рад наставите касније, кликните на дугме "Сачувај и настави касније"
Подаци добијени овим упитником биће доступни само саветницима ЗУОВ-а за истраживачко-аналитичке послове са циљем унапређивања квалитета уџбеника.
Email
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Go to Top