Skip to content
ЗУОВ Админ
ЗУОВ администрација
Званични сајт ЗУОВ-а
info@zuov.gov.rs
ПРАЋЕЊЕ КВАЛИТЕТА ПРОГРАМА НАСТАВЕ И УЧЕЊА НА ОСНОВУ ИСКУСТВА ИЗ ПРИМЕНЕ
Лични подаци
Ваше име и презиме
(Обавезан унос)
Име
Презиме
Ваш имејл
(Обавезан унос)
Имејл користимо да бисмо Вам проследили копију унетих података.
Унесите имејл
Поново унесите имејл (потврда тачности уноса)
Пол
(Обавезан унос)
женски
мушки
Године радног стажа
(Обавезан унос)
Године радног стажа које сте остварили у образовним и васпитним установама.
изаберите
0-2
3-7
8-15
16-25
26-35
36 и више
Последњи завршени ниво образовања
(Обавезан унос)
изаберите
средњи
виши
високи
мастер
специјализација
магистратура
докторат
Шифра радног места
(Обавезан унос)
изаберите
1001 - наставник разредне наставе
1002 - наставник предметне наставе – основна школа
1003 - наставник предметне наставе – гимназија
1004 - наставник општеобразовних предмета – средња стручна школа
1005 - наставник стручних предмета – средња стручна школа
1006 - наставник у школи за образовање ученика са сметњама у развоју
1007 - наставник у школи за образовање одраслих
1008 - наставник општеобразовних предмета – у средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
1009 - наставник стручног предмета у основној/средњој уметничкој школи (музичке, балетске, ликовне)
1010 - наставник изборних и факултативних предмета
1011 - васпитач у предшколској установи
1012 - медицинска сестра – васпитач
1013 - васпитач у дому ученика
1014 - стручни сарaдник у предшколској установи
1015 - стручни сарадник у школи
1016 - сарадник (педагошки, андрагошки асистент и помоћни наставник)
1017 - директор/помоћник директора
1018 - остало
У пољу ШИФРА РАДНОГ МЕСТА унели сте 1018 ОСТАЛО - напишите ваше занимање
(Обавезан унос)
Врста установе у којој радите
(Обавезан унос)
изаберите
Предшколска установа
Основна школа
Гимназија
Средња стручна школа
Специјална школа
Основна музичка и балетска школа
Средња музичка и балетска школа
Функционално образовање одраслих
Дом ученика
Остало
У пољу ВРСТА УСТАНОВЕ У КОЈОЈ РАДИТЕ унели сте ОСТАЛО. Напишите врсту установе у којој радите
(Обавезан унос)
Назив установе у којој радите
(Обавезан унос)
Место/седиште установе у којој радите
(Обавезан унос)
Школска управа
(Обавезан унос)
Установа је
(Обавезан унос)
НАПОМЕНА:
Јавна установа је свака установа чији је оснивач Република Србија, аутономна покрајина или јединица локалне самоуправе
Приватна установа је свака установа чији је оснивач друго домаће и страно правно или физичко лице
изаберите
јавна
приватна
Учествовали сте у обуци за примену програма наставе и учења.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
Програм наставе и учења
Молимо Вас да приликом попуњавања упитника испред себе имате важећи програм наставе и учења о коме се изјашњавате. То ће Вам помоћи да се подсетите детаља који могу бити важни за овај упитник.
Програм се реализује у
(Обавезан унос)
изаберите
Основној школи
Гимназији
Средњој стручној школи
Специјалној школи
Основној музичкој или балетској школи
Средњој музичкој или балетској школи
Функционалном образовању одраслих
Разред на који се односи програм наставе и учења
(Обавезан унос)
основна школа / специјална школа / функционално образовање одраслих
изаберите
1. разред
2. разред
3. разред
4. разред
5. разред
6. разред
7. разред
8. разред
Разред на који се односи програм наставе и учења
(Обавезан унос)
гимназија / средња стручна школа
изаберите
1. разред
2. разред
3. разред
4. разред
Разред на који се односи програм наставе и учења
(Обавезан унос)
основна музичка и балетска школа / средња музичка и балетска школа
изаберите
1. разред
2. разред
3. разред
4. разред
5. разред
6. разред
Предмет на који се односи програм наставе и учења
(Обавезан унос)
Анализа програма наставе и учења
Молимо Вас да пажљиво прочитате тврдње. Резултати које добијемо ће помоћи да увидимо снаге и слабости и унапредимо постојећи систем осигурања квалитета уџбеника.
1. Програм наставе и учења је прегледан и разумљив
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
1.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
2. У програму наставе и учења видљива је оријентација ка развоју општих међупредметних компетенција.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
2.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
3. Циљ програма наставе и учења је јасан и разумљив.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
3.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
4. Исходи у програму наставе и учења су јасни и недвосмислени.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
4.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
5. Исходи у програму наставе и учења су проверљиви.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
5.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
6. Исходи програма наставе и учења ми омогућавају да осмислим активности потребне да ученици достигну планиране исходе.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
6.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
7. Исходи програма наставе и учења ми олакшавају да упутим ученика како да прати сопствени напредак.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
7.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
8. Постоји логична веза између исхода и стандарда у оквиру предмета (уколико стандарди постоје).
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
8.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
9. Садржаји у програмима наставе и учења су у функцији остваривања исхода.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
9.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
10. Садржаји програма наставе и учења у складу су са дефинисаним циљевима образовања и васпитања.
(Обавезан унос)
Дефинисани циљеви образовања и васпитања су:
1) обезбеђивање добробити и подршка целовитом развоју детета, ученика и одраслог;
2) обезбеђивање подстицајног и безбедног окружења за целовити развој детета, ученика и одраслог, развијање ненасилног понашања и успостављање нулте толеранције према насиљу;
3) шири обухват деце предшколским васпитањем и образовањем и свеобухватна укљученост ученика у систем образовања и васпитања;
4) развијање и практиковање здравих животних стилова, свести о важности сопственог здравља и безбедности, потребе неговања и развоја физичких способности;
5) развијање свести о значају одрживог развоја, заштите и очувања природе и животне средине и еколошке етике, заштите и добробити животиња;
6) континуирано унапређивање квалитета процеса и исхода образовања и васпитања заснованог на провереним научним сазнањима и образовној пракси;
7) развијање компетенција за сналажење и активно учешће у савременом друштву које се мења;
8) пун интелектуални, емоционални, социјални, морални и физички развој сваког детета, ученика и одраслог, у складу са његовим узрастом, развојним потребама и интересовањима;
9) развијање кључних компетенција за целоживотно учење, међупредметних компетенција и стручних компетенција у складу са захтевима занимања, потребама тржишта рада и развојем савремене науке и технологије;
10) развој свести о себи, стваралачких способности, критичког мишљења, мотивације за учење, способности за тимски рад, способности самовредновања, самоиницијативе и изражавања свог мишљења;
11) оспособљавање за доношење ваљаних одлука о избору даљег образовања и занимања, сопственог развоја и будућег живота;
12) развијање позитивних људских вредности;
13) развијање осећања солидарности, разумевања и конструктивне сарадње са другима и неговање другарства и пријатељства;
14) развијање компетенција за разумевање и поштовање права детета, људских права, грађанских слобода и способности за живот у демократски уређеном и праведном друштву;
15) развој и поштовање расне, националне, културне, језичке, верске, родне, полне и узрасне равноправности, толеранције и уважавање различитости;
16) развијање личног и националног идентитета, развијање свести и осећања припадности Републици Србији, поштовање и неговање српског језика и матерњег језика, традиције и културе српског народа и националних мањина, развијање интеркултуралности, поштовање и очување националне и светске културне баштине;
17) повећање ефикасности употребе свих ресурса образовања и васпитања, завршавање образовања и васпитања у предвиђеном року са минималним продужетком трајања и смањеним напуштањем школовања;
18) повећање ефикасности образовања и васпитања и унапређивање образовног нивоа становништва Републике Србије као државе засноване на знању.
ДА
НЕ
10.1. У претходном питању одабрали сте одговор НЕ - садржаји програма наставе и учења НИСУ у складу са дефинисаним циљевима образовања и васпитања. На листи испод означите са којим циљевима нису у складу.
1) обезбеђивање добробити и подршка целовитом развоју детета, ученика и одраслог;
2) обезбеђивање подстицајног и безбедног окружења за целовити развој детета, ученика и одраслог, развијање ненасилног понашања и успостављање нулте толеранције према насиљу;
3) шири обухват деце предшколским васпитањем и образовањем и свеобухватна укљученост ученика у систем образовања и васпитања;
4) развијање и практиковање здравих животних стилова, свести о важности сопственог здравља и безбедности, потребе неговања и развоја физичких способности;
5) развијање свести о значају одрживог развоја, заштите и очувања природе и животне средине и еколошке етике, заштите и добробити животиња;
6) континуирано унапређивање квалитета процеса и исхода образовања и васпитања заснованог на провереним научним сазнањима и образовној пракси;
7) развијање компетенција за сналажење и активно учешће у савременом друштву које се мења;
8) пун интелектуални, емоционални, социјални, морални и физички развој сваког детета, ученика и одраслог, у складу са његовим узрастом, развојним потребама и интересовањима;
9) развијање кључних компетенција за целоживотно учење, међупредметних компетенција и стручних компетенција у складу са захтевима занимања, потребама тржишта рада и развојем савремене науке и технологије;
10) развој свести о себи, стваралачких способности, критичког мишљења, мотивације за учење, способности за тимски рад, способности самовредновања, самоиницијативе и изражавања свог мишљења;
11) оспособљавање за доношење ваљаних одлука о избору даљег образовања и занимања, сопственог развоја и будућег живота;
12) развијање позитивних људских вредности;
13) развијање осећања солидарности, разумевања и конструктивне сарадње са другима и неговање другарства и пријатељства;
14) развијање компетенција за разумевање и поштовање права детета, људских права, грађанских слобода и способности за живот у демократски уређеном и праведном друштву;
15) развој и поштовање расне, националне, културне, језичке, верске, родне, полне и узрасне равноправности, толеранције и уважавање различитости;
16) развијање личног и националног идентитета, развијање свести и осећања припадности Републици Србији, поштовање и неговање српског језика и матерњег језика, традиције и културе српског народа и националних мањина, развијање интеркултуралности, поштовање и очување националне и светске културне баштине;
17) повећање ефикасности употребе свих ресурса образовања и васпитања, завршавање образовања и васпитања у предвиђеном року са минималним продужетком трајања и смањеним напуштањем школовања;
18) повећање ефикасности образовања и васпитања и унапређивање образовног нивоа становништва Републике Србије као државе засноване на знању.
10.2. Образложите Ваш одговор на питање 10.1.
(Обавезан унос)
11. Програм наставе и учења омогућава да фокус буде на активностима ученика и наставника, а не на садржајима.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
11.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
12.Теме/садржаји су добро одмерени у односу на предвиђени број часова.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
12.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
13. Садржаје програма треба редуковати како би било више времена за квалитетнији рад са ученицима .
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
13.1. Одговорили сте са ДА. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
14. Постоје садржаји који не одговарају узрасту ученика.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
14.1. Одговорили сте са ДА. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
15. Постоје садржаји који не одговарају предзнању ученика.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
15.1. Одговорили сте са ДА. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
16. Програм наставе и учења омогућава ученицима да разумеју најважније научне концепте.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
16.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
17. Програм наставе и учења омогућава хоризонтално и вертикално повезивање садржаја.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
17.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
18. Програм наставе и учења омогућава ми слободу избора садржаја.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
18.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
19. Програм наставе и учења ми омогућава да упутим ученике како да примене знања у реалним животном ситуцијама.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
19.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
20. Програм наставе и учења ми омогућава примену активних наставних метода.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
20.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
21. Програм наставе и учења ми омогућава примену сарадничких облика рада међу ученицима.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
21.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
22. Програм наставе и учења садржи довољно исхода који ће обезбедити ученику већу успешност у свакодневиом животу и раду.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
22.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
23. Упутство за дидактичко-методичко остваривање програма је јасно.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
23.1. Одговорили сте са НЕ. Образложите свој одговор и наведите конкретан предлог измене
(Обавезан унос)
Подршка
1. Потребна ми је подршка у планирању исхода учења на нивоу наставних јединица.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
1.1. Одговорили сте са ДА. Наведите врсту подршке која Вам је потребна.
(Обавезан унос)
2. Потребна ми је подршка у планирању примене различитих метода, техника и облика рада.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
2.1. Одговорили сте са ДА. Наведите врсту подршке која Вам је потребна.
(Обавезан унос)
3. Потребна ми је подршка у планирању хоризонталне и вертикалне повезаности садржаја у оквиру предмета који предајем.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
3.1. Одговорили сте са ДА. Наведите врсту подршке која Вам је потребна.
(Обавезан унос)
4. Потребна ми је подршка у планирању провере остварености исхода учења, образовних стандарда и циљева учења.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
4.1. Одговорили сте са ДА. Наведите врсту подршке која Вам је потребна.
(Обавезан унос)
5. Потребна ми је подршка у повезивању нових са претходним знањима и знањима из других наставних предмета.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
5.1. Одговорили сте са ДА. Наведите врсту подршке која Вам је потребна.
(Обавезан унос)
6. Потребна ми је подршка у планирању и предузимању мера подршке ученицима на основу анализе остварености исхода учења и остварености стандарда постигнућа.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
6.1. Одговорили сте са ДА. Наведите врсту подршке која Вам је потребна.
(Обавезан унос)
7. Потребна ми је подршка у планирању примене активних наставних метода.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
7.1. Одговорили сте са ДА. Наведите врсту подршке која Вам је потребна.
(Обавезан унос)
8. Потребна ми је подршка у планирању подстицања критичког, аналитичког и креативног мишљења.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
8.1. Одговорили сте са ДА. Наведите врсту подршке која Вам је потребна.
(Обавезан унос)
9. Потребна ми је подршка у планирању различитих начина праћења, вредновања рада и напредовања ученика.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
9.1. Одговорили сте са ДА. Наведите врсту подршке која Вам је потребна.
(Обавезан унос)
10. Потребна ми је подршка у планирање различитих активности којима се подстиче креативност и иницијатива ученика.
(Обавезан унос)
ДА
НЕ
10.1. Одговорили сте са ДА. Наведите врсту подршке која Вам је потребна.
(Обавезан унос)
Оцена
1. Којом оценом бисте оценили тренутно важећи програм наставе и учења?
(Обавезан унос)
1 је најнижа, а 5 највиша оцена.
изаберите оцену
оцена 1
оцена 2
оцена 3
оцена 4
оцена 5
1.1. Образложите оцену:
(Обавезан унос)
2. У којој мери је потребно иновирати постојећи програм наставе и учења?
(Обавезан унос)
Вредност 0 означава да нису потребне промене док 10 значи да је потребна значајна ревизија.
изаберите вредност
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2.1. Образложите избор:
(Обавезан унос)
Уколико постоји нешто што није наведено, а мислите да је важно да буде у овом упитнику, наведите шта је то и образложите.
Кликом на дугме "Пошаљи податке ЗУОВ-у" проследићете унете податке Заводу за унапређивање образовања и васпитања.
Уколико нисте завршили попуњавање упитника и желите да рад наставите касније, кликните на дугме "Сачувај и настави касније"
Подаци добијени овим упитником биће доступни само саветницима ЗУОВ-а за истраживачко-аналитичке послове са циљем унапређивања квалитета програма наставе и учења.
Phone
This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Go to Top